Strona główna
Lifestyle
Tutaj jesteś

Help desk IT – czym jest i jak działa?

1 października 2022 Help desk IT


Pomoc informatyków jest dostępna obecnie na różne sposoby – nie tylko z dojazdem do klienta, ale również jako help desk. Co warto o nim wiedzieć?

Help desk jest obecnie popularną formą prowadzenia obsługi informatycznej firm. Jaką pomoc można dzięki niemu uzyskać? Jak działa help desk informatyczny? W jakich przypadkach warto z niego skorzystać? Zobacz najważniejsze informacje dotyczące tej usługi.

Help desk – definicja

Pod pojęciem jak help desk znajduje się rodzaj usługi, która polega na pomocy zdalnej. Jest ona wówczas prowadzona tak, że przyjazd pracownika firmy nie jest konieczny, aby uzyskać szybkie i skuteczne wsparcie.

Help desk jest prowadzony w różnych formach. Jak działa help desk? Najczęściej odbywa się on przez internet, natomiast również można uzyskać pomoc telefonicznie. Warto wskazać, że help desk jest najczęściej dostępny 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, dlatego można uzyskać wsparcie przez cały czas.

Obecnie z help desku można skorzystać w bardzo szerokim zakresie, między innymi w ramach obsługi informatycznej. W tym przypadku obsługa odbywa się zdalnie – internetowo albo telefonicznie, pozwalając klientowi na uzyskanie szybkiego i sprawnego wsparcia IT. 

Jak działa help desk informatyczny?

Skorzystanie z help desku informatycznego nie jest skomplikowane. Jak uzyskać szybkie wsparcie w razie pojawienia się jakichkolwiek problemów informatycznych?

1. Zgłoszenie problemu do firmy IT

Gdy pracownik firmy ma problem, na przykład nie potrafi otworzyć programu, pojawia się trudność z wyborem określonych funkcji oprogramowania czy z obsługą urządzenia, wówczas należy zgłosić go do firmy IT przez help desk. Najczęściej zgłoszenie możliwe jest przez stronę internetową albo telefonicznie.

2. Przyjęcie zgłoszenia przez firmę

Po opisaniu problemu firma IT przyjmuje zgłoszenie i następnie od razu może przystąpić do jego rozwiązania, by zapewnić pomoc klientowi.

3. Rozwiązanie problemu przez help desk

Na podstawie zgłoszenia help desk od razu wyszukuje sposoby rozwiązania danego problemu. Jak działa help desk? Przekazuje wtedy odpowiednie instrukcje swoim klientom, dzięki którym mogą oni wykonać konkretne czynności i usunąć problem. Obsługa może odbywać się również za pośrednictwem pulpitu zdalnego – wtedy informatyk rozwiązuje dany problem.

W przypadku, gdy problemu nie można rozwiązać na odległość, pracownik firmy IT może przyjechać na miejsce.

Więcej informacji na temat działania help desku w firmie informatycznej można uzyskać na stronie internetowej IT Center: https://itcenter.pl/2017/09/12/jak-dziala-helpdesk/. Firma ta również oferuje obsługę informatyczną dla klientów prowadzoną w formie outsourcingu przez help desk.

Kiedy warto korzystać z help desku IT?

Informatyczny help desk ma bardzo szerokie zastosowanie i jest on popularny wśród wielu firm. Jest on bardzo dobrym wyborem w sytuacji, gdy przedsiębiorstwo bazuje na sprawnie funkcjonujących programach, internecie, sieciach, dlatego w razie pojawienia się usterek wymaga szybkiego wsparcia. 

Warto też wskazać, że help desk charakteryzuje się bardzo przystępnymi cenami w porównaniu do zatrudnienia informatyka czy też do stworzenia działu IT w firmie. To powoduje, że jest to również bardzo dobry wybór dla mniejszych firm, które nie mają zbyt dużo środków na prowadzenie obsługi informatycznej.

Gdy pojawią się jakiekolwiek problemy, wystarczy tylko skontaktowanie się z firmą informatyczną, która będzie mogła nawet w ciągu kilkunastu minut rozwiązać trudny problem, z którym nie może poradzić sobie pracownik.

Help desk IT – gdzie jest on dostępny?

Aktualnie usługi w tym właśnie zakresie są dostępne w wielu firmach specjalizujących się w obsłudze informatycznej. Mogą one zaoferować wtedy klientom pełne wsparcie, które będzie obejmowało konkretne czynności, między innymi help desk na odległość, ale też outsourcing z dojazdem.

Warto zatem bliżej zapoznać się z dostępnymi ofertami pod kątem IT i znaleźć dla swojego biznesu taką firmę, która będzie mogła zaoferować kompleksową obsługę w przystępnych cenach.

Redakcja bezpiecznypc.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Popularne usterki w MacBooku
Produkty Apple Mac dla nastolatka
Jak szybko naprawić pęknięty ekran w iPhonie

Jesteś zainteresowany reklamą?