Strona główna
Internet
Tutaj jesteś

E-commerce marketing, czyli marketing sklepu internetowego

3 sierpnia 2021 E-commerce marketing

Obecnie szacuje się, że wartość polskiej gałęzi e-commerce wynosi ok. 100 mld zł. W jaki jednak sposób pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji? W jaki sposób najlepiej przykuć uwagę klienta?

Rynek handlu elektronicznego z roku na rok staje się coraz większy. Aby uzmysłowić sobie, jak jest ogromny, warto przywołać kilka liczb. Obecnie szacuje się, że wartość polskiej gałęzi e-commerce wynosi ok. 100 mld zł (PwG, 2020). A to jeszcze nie wszystko. Do 2026 r. wartość ta ma wzrosnąć o kolejne 65 mld złotych, co daje przyrosty na poziomie ponad 10 mld złotych rocznie! 

Z powodu rosnącej popularności zakupów przez Internet, wiele osób rozważa założenie własnego sklepu internetowego. Obecnie nie jest to szczególnie trudne, wystarczy wiedzieć, jaki produkt lub usługę chce się sprzedawać oraz posiadać budżet na poziomie kilku tysięcy złotych. W jaki jednak sposób pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji? W jaki sposób najlepiej przykuć uwagę klienta?

Marketing sklepu internetowego

Marketing sklepu internetowego bardziej niż tradycyjnego sklepu, przypomina promowanie zwyczajnej strony www. Opiera się na takich działaniach, jak korzystanie z płatnych reklam (np. Google Ads), zwiększanie widoczności na popularnych portalach społecznościowych, tworzenie dedykowanych akcjom marketingowym landing page’y czy zamieszczanie artykułów sponsorowanych na stronach związanych z interesującą nas branżą. 

Celem wszystkich prowadzonych akcji marketingowych powinno być zwiększenie sprzedaży oferowanych przez nas produktów lub usług. Można tego dokonać wyłącznie dzięki zdobyciu większej liczby klientów, co z kolei odbywa się poprzez przyciąganie uwagi użytkowników Internetu. 

Oczywiście, sytuacja, w której wszyscy obserwatorzy naszych działań promocyjnych stają się naszymi klientami, nigdy się nie zdarza. Ważne, aby konwersja (czyli zazwyczaj przekształcanie się zwyczajnych internautów w osoby dokonujące zakupów) była wyższa niż dochodziłoby do tego w sposób naturalny, bez reklamowania e-sklepu.

E-commerce marketing a SEO

Jak widać, w większości akcji marketingowych związanych z promowaniem sklepu internetowego kluczową rolę odgrywa odpowiednio przygotowany content. Dobra treść nie tylko jest atrakcyjna dla internautów, ale także sprawia, że dana witryna zajmuje wysokie miejsca w rankingach wyszukiwarek. Aby nasze akcje promocyjne miały wysoki współczynnik skuteczności, warto dowiedzieć się, czym jest SEO.

Co to jest SEO?

SEO to nic innego jak skrót od anglojęzycznego terminu określającego optymalizowanie treści pod kątem wyszukiwarek internetowych. W Polsce bardzo często używa się go zamiennie z „pozycjonowaniem”. Nie jest to w pełni poprawne, ponieważ SEO dotyczy szerszego zakresu działań, niemniej na potrzeby tego artykułu uznamy oba słowa za swoje synonimy.

Optymalizowanie treści pod kątem wyszukiwarek internetowych brzmi niejasno i sugeruje coś bardzo skomplikowanego. W rzeczywistości bez większego trudu można zrozumieć, czym ono jest. To po prostu wszelkie działania, które podejmuje się w celu zapewnienia danej stronie www (lub sklepowi internetowemu) wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwarki, np. Google. 

Dlaczego wysokie miejsce w indeksie ma znaczenie?

Zajmowanie wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwarki bezpośrednio przekłada się na widoczność w sieci. Większość osób zatrzymuje się na dziesięciu pierwszych wynikach, z czego kliknie najwyżej na kilka. Innymi słowy, im wyżej plasuje się nasza strona, tym więcej osób ją odwiedzi, a im więcej osób ją odwiedzi, tym więcej zakupi znajdujące się na niej produkty lub usługi.

Biorąc pod uwagę tę niekorzystną dla twórców stron www statystykę, doskonale widać, jak ważnym jest, aby podejmować wszelkie działania, które zwiększą szansę na to, że nasza strona pojawi się w pierwszej dziesiątce wyników.

Na czym polega pozycjonowanie?

Od czego jednak zależy to, jak wysoko w indeksie wyszukiwarki znajdzie się nasz sklep internetowy? Oczywiście, od oceny, jaką otrzyma. Ocena ta zależy od jakości strony. Ważne jest, aby była funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników. Publikowana na niej treść powinna być użyteczna, pozbawiona błędów rzeczowych oraz oryginalna. Weryfikacją tych cech zajmują się specjalne algorytmy indeksujące, które choć działają w sposób niewidoczny dla zwyczajnych użytkowników Internetu, nigdy nie przerywają swojej pracy.

Czy warto korzystać z usług agencji marketingowej?

Jeśli tylko posiadasz odpowiednie fundusze, przy projektowaniu i realizowaniu akcji reklamowych dla sklepu internetowego warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji marketingowej, jak nasza: https://pirkspark.pl/pl/. Współpraca ze specjalistami mającymi doświadczenie z marketingiem e-commerce zwykle skutkuje większą skutecznością. Pozwala również zaoszczędzić czas i zniwelować ryzyko błędów, które mogą nawet zepsuć nasz wizerunek w sieci. 

Nie należy jednak wybierać firmy marketingowej bez zastanowienia. Przed nawiązaniem współpracy powinno się zapoznać z opiniami na jej temat oraz zrealizowanymi dotychczas projektami. Dopiero wówczas można mieć pewność, że zatrudnia prawdziwych ekspertów, którzy przyczynią się do tego, że nasz sklep internetowy przewyższy konkurencję i odniesie sukces.

Redakcja bezpiecznypc.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Infrastruktura IT
serwer VPS
przykłady wdrożenia ERP

Jesteś zainteresowany reklamą?