Moduły PrestaShop są niezastąpionym elementem każdego sklepu internetowego. Za ich pomocą możemy dodawać i usuwać różnorakie funkcjonalności i dostosować sklep do naszych potrzeb. Nie każdy jednak wie o tym, że moduły PrestaShop mogą pływać także na wydajność strony.
Poprawa UX za pomocą modułu do personalizacji strony
Moduły PrestaShop pozwalają na dowolną personalizację wyglądu naszego sklepu internetowego – zarówno jeśli chodzi o poszczególne produkty, jak i stronę główną. Do zarządzania sklepem PrestaShop warto wybierać jedynie sprawdzone moduły, umożliwiające dowolną modyfikację poszczególnych sekcji. Na popularność naszego sklepu online wpływa nie tylko odpowiednie pozycjonowanie, lecz także UX (user experience), czyli ogólne wrażenia użytkownika z korzystania, intuicyjność, odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych sekcji.
Wykorzystując do tego odpowiednie wtyczki, powinniśmy zadbać o to, aby strona główna naszego sklepu była możliwie najbardziej czytelna, a jednocześnie zgodna z prawem. Tutaj zadbajmy o implementację modułu do sklepu PrestaShop, dodającego informację o wykorzystaniu w naszej witrynie takich elementów, jak pliki cookie.
Nie zapominajmy o produktach
Podczas dostosowywania naszego sklepu PrestaShop do standardów UX powinniśmy skupić się także na odpowiednim dopracowaniu poszczególnych produktów. Tutaj z pomocą przyjdą moduły pozwalające dodać sekcję FAQ, odpowiadającą na najpopularniejsze pytania konsumentów, dotyczące naszej oferty. To nie tylko niezwykle przydatna funkcja. To także oszczędność czasu dla nas i naszych pracowników. Ponadto zadbajmy o odpowiednią prezencję produktów. Możemy do niej wykorzystać moduły PrestaShop do zarządzania sklepem PrestaShop pozwalające na dodawanie dowolnych Pop-upów.
Kolejny moduł, który warto mieć w swoim sklepie, to Lazy Load. Nazwa modułu bezpośrednio nawiązuje do powolnego ładowania. W tym przypadku chodzi o zdjęcia. Wtyczka pozwoli na skrócenie czasu wczytywania grafik w poszczególnej ofercie.
Integracja z social mediami za pomocą modułów do udostępniania i obsługi kanałów społecznościowych
Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że social media są niezwykle istotnym elementem promocji każdego sklepu. Odpowiednia integracja z Facebookiem, Twitterem czy innymi usługami pozytywnie wpływa na UX. Możemy do tego wykorzystać implementację z messengerem, dodanie wtyczki pozwalającej na udostępnianie danego produktu w kanałach społecznościowych i wiele więcej.