Nowoczesny biznes coraz częściej sięga po zaawansowane technologie. Dotyczy to zarówno firm działających wyłącznie w przestrzeni cyfrowej, jak i tych, które funkcjonują lokalnie, ale pragną zdobywać nowych klientów i budować wizerunek także w przestrzeni Internetu. Sporo korzyści udaje się uzyskać między innymi za sprawą wirtualnej rzeczywistości.
W jaki sposób VR odmienia nowoczesne biznesy? Jakie korzyści potrafi przynieść oraz gdzie sprawdza się najlepiej? O tym przeczytacie poniżej.
Wirtualna rzeczywistość – czym różni się od rzeczywistości rozszerzonej?
Wirtualna rzeczywistość to jedna z technologii, która coraz śmielej wkracza do biznesów na całym świecie. Jeszcze jakiś czas temu wydawało się, że takie narzędzie sprawdzi się głównie w branży rozrywkowej i grach. Tak jednak się nie stało, a rozmaite dziedziny gospodarki wciąż odkrywają nowe przestrzenie, w których VR może okazać się dla nich bardzo przydatne.
Czym jest wirtualna rzeczywistość? To wykreowana w całości komputerowo przestrzeń, na którą mogą się składać elementy realistyczne lub fantastyczne. Użytkownik w tym przypadku całkowicie zanurza się w cyfrowym świecie, dzięki wykorzystaniu specjalnych gogli do VR, odcinającym bodźce zewnętrzne.
Oprócz takiej technologii sporą popularnością cieszy się rozszerzona rzeczywistość (AR). Co to? W tym przypadku na realne otoczenie nanosi się wyłącznie pojedyncze, wykreowane komputerowo elementy, łącząc to, co istnieje wokół z cyfrowymi tworami.
W jakich obszarach wykorzystać VR w biznesie?
VR staje się coraz powszechniejszym narzędziem dla biznesu. Stosuje się je w wielu obszarach. Chętnie sięga się po aplikacje VR w przestrzeni szkoleń i edukacji. Z pomocą tej technologii przygotowuje się bowiem kursy dla pracowników czy kontrahentów, pokazując kluczowe informacje na temat firmy, działania poszczególnych urządzeń czy aspekty bezpieczeństwa (BHP, kurs pierwszej pomocy). Nauka odbywa się w przestrzeni wirtualnej, w całkowicie bezpiecznym i kontrolowanym środowisku. Pozwala to na przećwiczenie różnych scenariuszy, zgodnie z indywidualnymi potrzebami, tyle razy, ile jest to rzeczywiście potrzebne. Spory wybór takich aplikacji dla firm oferuje między innymi: EpicVR.pl.
VR to fenomenalne narzędzie w prezentacji projektów. Korzystają z niej architekci i inżynierowie, którzy chcą zaprezentować konkretne rozwiązania klientom: projekt wnętrza mieszkania lub maszyny, nanosząc szkice na realną przestrzeń. Daje to lepszy ogląd rozwiązania oraz pozwala dopracować detale już na wstępnym etapie, co obniża koszty i skraca czas realizacji.
W nowoczesnym marketingu VR wykorzystuje się chętnie choćby w branży beauty i fashion. Z pomocą specjalnych aplikacji da się bowiem lepiej zaprezentować produkt, a nawet stworzyć wirtualną przymierzalnię, by klient mógł stwierdzić, czy powinien zastosować dany kosmetyk, bądź czy do twarzy mu w danym swetrze.
Wirtualna rzeczywistość to spotkania online, organizacja cyfrowych wystaw i eventów, dostępnych dla znacznie szerszego grona odbiorców z różnych zakątków świata. Wpływa to na widoczność i rozpoznawalność marki oraz zwiększenie grona potencjalnych klientów.
Największe zalety wirtualnej rzeczywistości dla nowoczesnego biznesu
Wykorzystanie VR przynosi szereg cennych korzyści dla biznesu. Przede wszystkim pozwala na poprawę satysfakcji klientów i kontrahentów, którzy mogą dowiedzieć się więcej poprzez pełniejsze doświadczenie z produktem lub bardziej bezpośredni kontakt z przedstawicielami firmy. A to wpływa bezpośrednio na rozpoznawalność marki, zaufanie do niej oraz zaangażowanie odbiorców. W efekcie można liczyć na obniżenie kosztów związanych z promocją i budowaniem wizerunku, przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności działań oraz lepszej konwersji. VR to też skuteczniejsze projektowanie i prototypowanie oraz sprawne analizowanie danych, by jeszcze lepiej zoptymalizować wszystkie procesy na przyszłość.
VR w biznesie – podsumowanie
Wirtualna rzeczywistość daje wiele możliwości i pozwala usprawniać rozmaite biznesy. Warto sprawdzić, jakie rozwiązania sprawdzą się także w Twojej przestrzeni – może to szansa na wyprzedzenie konkurentów z branży.
Artykuł sponsorowany