Internet to niezwykły wynalazek, który służy nie tylko rozrywce ale i jest dla wielu z nas miejscem pracy. Można tutaj wykonywać mnóstwo ciekawych rzeczy, które gwarantują nam mniejszą lub większą pensję. Bez wątpienia możemy powiedzieć, że warto, ale wiele osób może się tutaj nie zgodzić. Praca w social media nie zawsze wiąże się z koniecznością siedzenia 8 godzin dziennie przed ekranem. W tym artykule rozwiniemy bardziej ten temat i rozwiejemy wiele wątpliwości na temat tego rodzaju zatrudnienia. Może akurat okaże się, że się wam spodoba i postanowicie się przebranżowić. Wystarczy tylko mieć trochę motywacji i chęci do działania.
Co jest ważne w pracy w social media?
Praca w Internecie wbrew pozorom nie jest tak monotonna jak mogłoby się wydawać. To tutaj każdego dnia pojawiają się nowe wiadomości, które mają ogromy wpływ na pracę osób w social media. Osoba która pragnie podjąć tego rodzaju pracę, powinna znać swoje predyspozycje od których to właśnie zależy obszar jej działań. W zależności od stanowiska, powinna mieć między innymi umiejętności takie jak:
- lekkie pióro – w ten sposób przyjemniej i szybciej będzie tworzyła nowe treści. Hasła jakie wymyśli, mają ogromny wpływ na to, jak odbierze to odbiorca.klient. Lekki i przyjemny język stwarza przyjemne połączenie między firmą a potencjalnym klientem od którego właśnie zależą zyski;
- chęci i motywację do rozwoju – to jedna z ważniejszych umiejętności. Branża social media stale się rozwija i wprowadza nowe możliwości. Nie wystarczy znać dobrze dany portal. Należy też śledzić nowości, nowe aktualizacje i opcje, które zostały do niego wprowadzone. Będąc na czasie jesteśmy w stanie wyprzedzić konkurencję, która jeszcze nie testowała danych możliwości;
- tworzenie umiejętnych reklam – to również niezwykle ważny element. Reklamy powinny być odpowiednio wizualnie przygotowane i dostosowane do odbiorcy. Ich wartość merytoryczna powinna być na jak najwyższym poziomie i oczywiście odpowiednio dopasowana. Tworząc odpowiednią reklamę dostosowaną do danego grona, jesteśmy w stanie uzyskać pożądane rezultaty i korzyści.
Jakie oferty pracy znajdziemy w social media?
W Internecie znajdziemy całą masę ofert pracy związanych z social media. Wiele agencji znajduje się właśnie tą tematyką i oferuje różnego typu stanowiska na posadzie specjalisty social media. Ważna jest umiejętność logicznego analizowania danych z wyświetleń i aktywności odbiorców. Również powinniśmy dobrze znać branżę dla której pracujemy
Większe firmy często szukają osoby która zajmie się prowadzeniem ich portali. Tutaj również ważne są powyższe umiejętności. Pracując w ten sposób, mamy zazwyczaj lepszy kontakt z pracodawcą, co może pomóc nam w efektywności pracy.
Z roku na rok jeszcze bardziej popularny staje się zawód influencera. Ich głównym źródłem dochodu są właśnie reklamy w social media. Nie każdy ma odpowiednie predyspozycje, umiejętności czy też ochotę aby nim zostać. Można jednak znaleźć oferty pracy jako asystent. Osoba taka nadzoruje social media, nawiązuje kontakty z firmami i dba o jego statystyki. Niestety, nie łatwo jednak o taką posadę, ponieważ osoby takie nie zawsze odważą się na udostępnienie takich danych obcej osobie.
Kim jest Social Media Ninja?
Często podczas przeglądania ofert pracy, naszą uwagę może przykuć stanowisko Social Media Ninja. To jednak nic innego jak specjalista ds. social media. Słowo budzące ciekawość jest związane z samą specyfiką zawodu. Osoba na takim stanowisku wykonuje pracę w cieniu, która wymaga odpowiedniego podejścia. Musi ona śledzić najnowsze trendy, nadzorować profile firmy, śledzić najnowsze nowinki w branży i nie tylko. Ważne jest tutaj wyżej wspomniane analityczne myślenie i zainteresowanie tematem. Pracy tej nie da się wykonywać bez odpowiedniego zapału i chęci osiągnięcia jak najwyższych wyników.
Jak zacząć poszukiwania pracy w social media?
Pracą w Internecie zajmuje się coraz to więcej osób. Zainteresowanie wokół niej również rośnie, więc nie tak łatwo ją zdobyć. Warto jednak zadbać tutaj o swoje doświadczenie zawodowe, które nie jest trudne do zdobycia, ale niestety wymaga czasu. W Internecie znajdziemy mnóstwo szkoleń, kursów, które przybliżą nam temat działania portali. Wybierając je, warto zwracać uwagę na datę publikacji. Przykładowo Instagram z roku 2017 jest zupełnie inny niż ten z którego korzystamy dzisiaj.
Jeżeli chcemy być na bieżąco, najlepszą opcją jest prowadzenie swoich własnych kont. W ten sposób możemy analizować dane i uczyć się na swoich błędach. Dodając do niego link w CV, pracodawca będzie wiedział, że “siedzimy w temacie”. Dodatkowo, jeżeli profil będzie na tyle interesujący a grono odbiorców nie będzie małe – możemy również na nim zarabiać.
Możliwości do rozpoczęcia takiej pracy jest naprawdę sporo. Warto również przeczytać artykuł https://wgospodarce.pl/informacje/108755-jak-szukac-pracy-za-sprawa-internetu-i-social-mediow który jescze bardziej przybliży nam ten temat.