Coraz większa grupa klientów traktuje internet jako pierwsze źródło informacji potrzebnych do dokonania zakupu. Dlatego bez względu na branżę, w jakiej działa Twoja firma, konieczne jest zwiększenie jej widoczności online. Podstawa to wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Na czym polega pozycjonowanie sklepów i stron firmowych? Wyjaśniamy!
Czym dokładnie jest pozycjonowanie sklepów i stron internetowych?
Na początek warto wyjaśnić, jak wygląda efekt dobrego pozycjonowania. To sytuacja, w której klientowi, po wpisaniu w Google hasła związanego z Twoją działalnością, link do strony czy sklepu online, wyświetli się jako jeden z pierwszych. Dlaczego to takie ważne? Wystarczy, że zastanowisz się, w jaki sposób sam poszukujesz informacji i czy przeglądając wyniki w Google wychodzisz poza pierwsze kilka odnośników. Najczęściej nie, ponieważ już na pierwszych stronach znajdujesz to, czego szukasz.
Pozycjonowanie:
- daje długoterminowe efekty – utrzymują się one przez długie miesiące, a kontynuując działania SEO można zwiększać ich skalę,
- przynosi wysoki zwrot z inwestycji – często koszt pozyskania klienta z wykorzystaniem SEO jest znacznie niższy niż przy korzystaniu z płatnej reklamy (która oczywiście również ma swoje zalety),
- pomaga przyciągnąć klientów na każdym etapie lejka zakupowego.
Dlatego inwestycja w pozycjonowanie sklepów i stron firmowych to podstawa, bez względu na branżę prowadzonej działalności.
Jak wygląda pozycjonowanie w praktyce?
Działania SEO są bardzo wielowymiarowe, a żeby przyniosły one efekty, potrzeba zazwyczaj co najmniej kilku miesięcy. Dlaczego? Ponieważ w pierwszej kolejności należy dokonać dużych zmian na stronie sklepu czy firmowej witryny. – Bez względu na to, czy w grę wchodzi pozycjonowanie Magento, sklepu na innej platformie, czy witryny firmowej, eksperci SEO muszą zadziałać jednocześnie na wielu płaszczyznach: przygotować dobrze dopasowane teksty, zoptymalizować płynność działania serwisu czy zadbać o jego większe bezpieczeństwo – wyjaśnia ekspert z agencji Fabryka Marketingu.
Typowy proces pozycjonowania sklepu czy strony obejmuje:
- optymalizację strony internetowej pod kątem układu oraz mapy – konieczne jest zapewnienie maksymalnej przejrzystości i intuicyjności przemieszczania się po serwisie,
- dobranie odpowiednich fraz kluczowych, na które będzie prowadzone pozycjonowanie – musi być to poprzedzone pogłębionym audytem i wskazaniem słów kluczowych o najwyższym potencjale,
- optymalizację treści w poszczególnych zakładkach – konieczne jest sprawdzenie ich unikalności, dopisanie tekstów tam, gdzie ich brakuje, a także dopasowanie i rozszerzenie obecnych, z myślą o konkretnych frazach kluczowych,
- optymalizację kodu strony – tak, aby działała szybciej, nie stwarzała przeszkód dla użytkownika oraz algorytmów Google oraz była wolna od błędów,
- dodanie odpowiednich meta-danych, które również mają wpływ na efekty SEO,
- wzmocnienie bezpieczeństwa serwisu – np. poprzez dobranie odpowiednich certyfikatów SSL.
To oczywiście tylko część działań, które muszą wykonać specjaliści. Warto jednak być cierpliwym. Jeśli wybierze się dobrą agencję, która zna się na pozycjonowaniu, można spodziewać się widocznych i trwałych efektów. Zaprocentują na długo!