Każdy właściciel i zarządca hotelu wie, że sukces obiektu to nie tylko lokalizacja, standard wyposażenia, ale przede wszystkim obsługa klienta. I nie chodzi tutaj wyłącznie o obsługę rezerwacji, ale cały proces towarzyszący pobytowi gościa w hotelu. Z pomocą przychodzi program do obsługi hotelu.
Program do obsługi hotelu dla każdego obiektu
Zarządzanie hotelem to bardzo wymagające zadanie. To nie tylko obsługa rezerwacji, świadczenie usług noclegowych czy usług gastronomicznych. To stała troska o gości hotelowych — o realizację ich próśb, potrzeb, o reagowanie na zgłaszane problemu, o oferowanie dostępnych w obiekcie możliwości i dodatkowych atrakcji. To także planowanie przyszłych działań, czuwanie nad zapełnianiem się grafiku rezerwacji. W podjęciu tych wszystkich działań pomóc mogą odpowiednio dobrane programy hotelowe – https://www.dobresystemy.eu/oprogramowanie-dla-hoteli-i-pensjonatow. Wbrew opinii wielu nie są to wyłącznie programy ułatwiające obsługę klienta wielkim centrom hotelowo-konferencyjnym, ale także małym i średnim obiektom.
Nie tylko grafik rezerwacji
Graficzna prezentacja rezerwacji to oczywiście jedna z podstawowych funkcjonalności tego typu programów. Możliwości dają one znacznie więcej, począwszy od łatwego zarządzania rezerwacjami, na generowaniu dowolnych raportów skończywszy. Tego typu program to znaczne ułatwienie dla obsługi hotelu, jak i jego zarządcy. Serwisy hotelowe mają różne funkcjonalności, od najbardziej podstawowych do tych skierowanych do najbardziej wymagających zarządców. Przede wszystkim dobry program do obsługi hotelu pozwala uporządkować pracę na jego terenie:
- zintegrować obsługę recepcji hotelowej, gastronomii i innych punktów sprzedaży (sklepy, imprezy, catering);
- wprowadzić metodyczne działania przez systemy do obsługi zakwaterowania,
- tworzyć przejrzyste raporty powalające śledzić prace hotelu, bieżącą sytuację, dostrzegać i rozwiązywać problemy,
- prowadzić przejrzysty grafik obłożenia, listę przyjazdów i wyjazdów, śniadań, sprzedania,
- przestrzegać sprawnej obsługi finansowej — wystawiać faktury zaliczkowe, proforma, VAT; tworzyć raporty kasowe.
Co ciekawe, spora część systemów pozwala większość funkcji uruchamiać z dowolnego miejsca, co pozwala zarządcy na kontrolowanie sytuacji, nawet gdy znajduje się on poza hotelem.
Jak wybrać oprogramowanie hotelowe?
W obiekcie noclegowym świadczone mogą być różne usługi, obiekt prowadzony może być w różnym standardzie. Wpływ na potrzeby zarządcy i obsługi hotelu ma także wielkość obiektu. Wszystkie te elementy warto brać pod uwagę podczas wyboru oprogramowania hotelowego. Dzięki temu nie przepłacisz za konkretne rozwiązanie. Warto wybierać także oprogramowanie, które daje możliwość rozbudowy jego funkcji.